Sunday 4 October 2009

La font amarga brolla a dojo!

Certament, després de les pluges d'aquesta setmana, on varen arribar a caure fins a més de 200 litres en un dia a Castelló, ha servit a banda del que ja vos podeu imaginar (omplir els bancals d'aigua, omplir els rius fins a dalt i a punt d'eixir-se'n de mare...), també ha contribuit a omplir d'aigua els racons més propers i que més ens estimem. Un exemple n'és la Font Amarga, paratge natural de Castelló.

Ahir vaig anar a fer una miqueta d'esport, i després de dos setmanes entre constipat i pluja, he tornat a fer una volta a peu pel terme, que tant s'agraeix! Primerament, vaig intentar anar pel segon pont, però encara no ho tinc molt clar perquè, però estava tallat. No sé si s'haurà fet malbé després de la tongada d'aigua que va passar per l'Albaida aquests dies, o com, però el cas és que vaig haver de recul·lar i anar a l'altra banda del riu per tal de creuar pel pont de la carretera. En passar per allà dalt, vaig poder adonar-me del nou pont construït, per baix del riu, i que encara no havia vist; així i tot, i com ja havia vist a la informació d'Acicastello, el pont s'havia fet malbé, almenys una part... No sé jo quins tècnics hauran participat en el seu disseny, però calia tindre en compte una vinguda com la que hi ha hagut de l'Albaida, prou habitual cada x anys. Almenys, em vaig adonar que no era tan greu com em pensava, ja que a les fotos d'Acicastello http://www.acicastello.org/mostrar.php?id=2146&troncal=&seccio= , semblava que estava tot fet pols. Al final només era una part.

Una vegada creuat l'Albaida, vaig encarar com de costum i per vora la fàbrica de paper cap a la Font Amarga. Certament vaig anar molt a gust ja que feia molt bona temperatura i s'anava molt bé. En arribar vaig vore uns quants cotxes, fet que s'ha fet prou habitual darrerament després de l'obra que s'ha fet per condicionar la font. Sembla que als castelloners ens ha agradat d'allò més com ha quedat! I la font, brollava a dojo! Semblava una cascada d'un lloc molt més al nord! Hi havia aigua per la vora dreta i per l'esquerra, i tota anava a parar a la nova canalització i d'aquesta al barranc. Era una meravella! Jo vaig pegar dos glops i me'n vaig tornar cap avall que es feia de nit.

Pel qui tinga temps d'anar aquests dies, és molt aconsellable! Gaudim de les nostres fonts i dels nostres aqüífers ara que s'han omplit tan bé!

No comments: